Det blir en dag på... trean

Vårväder, värme och växlingsuppladdning. Lönehelg. Dags att äntra bussen igen i helgen. Har fått ganska bra tjänster, imorgon blir det heldag på trean. Ska ta ut en buss på hallen, sedan blir det sex vändor till Karolinska med trean. Jag gillar trean, ska passa på att öva mig på bromsning och försöka planera så att jag undviker onödiga rödljusstopp. Trean är en rätt bra linje för det, eftersom den är så lång och går på relativt stora vägar - förutom Hantverkargatan som jag alltid funderar över varför det är en 50-väg...

Sedan, känns som lite belöning nästan, på söndag blir det en dag på 47:an. Drömtjänsten med ett behovsstyrt extrabussblock. Har längtat lite efter dessa tjänster. När jag kollade tjänstespecen spanade jag samtidigt in Gröna Lunds hemsida - de öppnar imorgon, så det är kanske därför de behöver en extrabuss mitt på dagen.

Har kollat intranätet och inte hittat några större trafikomläggningar, känns bra.

Jag har mycket kvar att lära, så jag ser fram emot helgens drillövning - det blir en dag på... trean och en på 47:an.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.