Tvärbanan satte sig på tvären

Sitter i 7023 när jag hör första RTL-anropet: "Tvärbanan står still. Vi behöver bussar som kör ersättningstrafik. Om du sitter i en H18 eller H19, kortvagn,  och känner dig manad så gör ett anrop. Boggi och ledbuss fungerar inte. Gör ett anrop, så kan du gå ur trafik."

Jag har fått utbildning på ersättning för Tvärbanan, men när det hände hade jag dels fel vagntyp, dels jobbat delad tjänst så jag var inne på timme 11 av ramtidens  maximala 13. Det kändes som att jag var på fel sida stan, i fel busstyp typ.

Livet bakom den stora rutan skriver om "KAOS i Liljeholmen". Intressant läsning. Det var en lastbil som rev ner en kontaktledning, inte helt ovanligt.

Men vem vet. Blir ersättningen långvarig, tror att det kan vara störning idag också, får jag kanske damma av mina ersättningskunskaper. Lappen med anteckningar ligger i väskan... redo när Tvärbanan sätter sig på tvären.


Kommentarer
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Ja du sätter dig inte på tvären!

2009-07-25 @ 00:20:35
URL: http://odlingspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.