Min första felrapport
Inv. nr 5014 fick vi efter lunch igår efter att ha kört linje 43 och 44 på morgonen. Jag skulle ta ut bussen och började med att ställa in stolen och speglarna. Plockade ur luftslangen och startade motorn. Arbetstrycket var riktigt lågt i ena kretsen - två bar och fyra i den andra (lagkravet är mellan 6-8 bar arbetstryck). Hur vi än varvade steg inte trycket. Så instruktören kopplade in luftslangen igen. Trycket steg till 6-7 bar och vi rullade ur hallen. När vi stannade utanför portarna hade trycket sjunkit två bar. Vi försökte få upp det igen genom att öka tomgångsvarvet men det gick det knappt över sex, snarare var nålarna lite under. Instruktören och jag pratade om det lite och jag sa att jag inte ville köra med så lågt tryck, så vi ställde vagnen. "Trycket sjönk två bar på 50 meter" och "trycket går ej över 6 bar" blev felrapporten. Kanske gränsfall, men nej... inget att tveka på.
Höll utkik efter bussen idag i hallen men såg den inte. Sedan gick jag förbi verkstaden och där stod den - med öppen motorlucka. De verkade jobba med kompressorn, så helt klart tog de anmälan på allvar. Och det kändes bra...
Höll utkik efter bussen idag i hallen men såg den inte. Sedan gick jag förbi verkstaden och där stod den - med öppen motorlucka. De verkade jobba med kompressorn, så helt klart tog de anmälan på allvar. Och det kändes bra...
Kommentarer

Trackback