Äntligen 5: Nu ska jag bara lära mig köra buss...

Körkortsteorin är godkänd nu sedan 40 minuter! Skrev kunskapsprovet på Klarabergsviadukten 80 där Vägverket ligger och lyckades få ihop 53 poäng av 55. Det var 60 frågor, men 5 räknas inte eftersom det är testfrågor. Dessutom är provet hemligstämplat. Nervös var jag, men när jag väl kom in i den luftkonditionerade skrivsalen lugnade jag ner mig - läste instruktionerna och satte igång. Provet är väldigt likt till sitt utförande som det som ligger på www.korkortsportalen.se . Dessutom hade jag helt klart hjälp av att jag var förtrogen med körskolans övningsprov, undrar om STR får frågorna av Vägverket eller om de har spökskrivare som, i så fall olagligt, rapporterar om frågorna. Troligen får de frågorna av Vägverket...

Så äntligen är teorin klar! Det har varit en ödesmättad väntan - om jag inte hade klarat teorin fanns chansen - i teorin - att skolan hade kunnat säga tack och hej. Och det värsta i så fall hade nog varit att jag fått stänga den här bloggen, eller i varje fall göra om den till hur det är att ta busskörkort på vanlig trafikskola. Samt att jag missat chansen att köra buss i sommar. Nu kan jag i varje fall fortsätta satsningen...

Teorin godkänd. Nu ska jag bara lära mig köra buss...

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Min vän blev lovad jobb på X-trafik men så ändrade de sig först efter att han genomgått hela utbildningen. :S Utan någon riktig anledning.

2007-06-09 @ 17:30:58
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Cecilia

Hej! Vad roligt att min blogg har varit till nytta för någon, trodde att jag bara roade vänner och familj med mina små vardagsskildringar... Det är så tokigt roligt att köra buss och så här under sommaren när man inte har tid med så mycket annat kommer det nog en del historier. :) Jag har fö funderat på att starta en blogg som fler lokaltrafikförare kan ansluta sig och skriva om saker/fordon/passagerar/younameit de råkar ut för i trafiken. Vad tror du om det? Vill du vara med?

2007-06-10 @ 23:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.