Gammalt möter nytt: Söderhallen - gigantiskt garage och välkomnande atmosfär

När jag är färdig bussförare kommer jag att jobba på Söderhallen - och köra innerstadstrafik, under sommaren och som extrajobb. Jag och min bussförarkompis D var igår och hälsade på för att kolla in garaget. Det visade sig vara otroligt stort - med stora hallar där bussarna står. Vi fck först följa med ner till linjeutbildningen för att få utbildningsmaterial, därefter gick vi runt och spanade in bussar och uppställningsplatser. En kul detalj är att Spårvagnsmuseet har några av sina veteranbussar i garaget - i samma garage som de splitterna biogasledvagnarna står - se bilderna här. Gammalt möter nytt.

image11
image12


Bildtext - Ledbussen 7009 står lite avsides - väntar på service?

image10
image13
image14


Bildtext: 5428 - Scania Vabis Capitol står lite avsides - väntar på service? Jo, om vi med service menar att köra resenärer... service-minded. Jag misstänker att den är i gott skick


image15
image16

Bildtext: Söderhalen 1959 en buss kör ut... Nej just det, det var visst 2007 och bussen i fråga är en veteranare. Gammalt möter nytt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.