Äntligen nr 2: Körkortstillstånd!

Kom fram till Länsstyrelsen (en kollega påpekade att det är ett Stockholmssyndrom kanske...) i Stockholm och körde min numera väl inövade replik. De svarade att det tar ju fyra veckor. Då kontrade jag med att jag visste att en som lämnat in senare än jag redan fått sitt körkortstillstånd, varpå handläggaren bad om personnummer. Och hon såg mig i sitt system! Så nu har jag körkortstillstånd!

Steg 1 var att skicka in ansökan
Steg 2 var att komma på information
Steg 3 att klara teori- och minikörning
Steg 4 att klara intervjun
Steg 5 att klara läkarundersökning
Steg 6 att få körkortstillstånd

Så jag har kommit 6 steg nu!

Nästa steg 7 är att börja övningsköra vilket sker vilken dag som helst nu.
Steg 8 är att klara teoriprovet
Steg 9 är att få uppkörningstid
Steg 10 är att köra upp

Alla steg handlar ju om att lära sig köra buss... och behöver från och med nu inte innebära kronologisk ordning förutom steg 8 och 10..

Nåväl, äntilgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.