Närkontakt av sjunde graden och papper på körkortstillstånd

Äntligen fick jag papper på körkortstillståndet också. Äntligen och äntligen, det tog en dag att få det från att de meddelat mig. Så nu får jag övningsköra buss! Inte bara på skolan jag går nu utan överallt där det finns lämpliga handledare och bussar - typ privata körskolor. Nu satsar jag på teorin och hoppas snart kunna komma ut i trafik med övningsbussarna.

Fick förresten reda på att bussarna kallas H17. Någon av dem har tidigare gått på Lidingö.

Igår var jag på funktionsteorilektion och det blev första riktiga kontakten med bussarna. Instruktören öppnade efter sedvanligt givande torrsim upp en bakdel av bussen och visade var de olika sakerna satt. Han visade även hur man mäter slaglängden på bromsarna. Det är en hel del att hålla reda på, men jag minns en del från C-teorin - så jag hoppas att jag kommer lära mig igen.

Men nu börjar det osa allvar - blev mer konkret med övningstillstånd. Som sagt, närkontakt av sjunde graden - det närmar sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.