Pass 59b: Fortsatt färd mot morgon

Fångar 96:an mot Sickla udde 05.04. Sätter mig tillrätta och kör vidare. Svänger upp för rampen och in på Bondegatan. Vänster in på Renstiernas gata. Har några få passageare som går av en efter en. Kommer fram till Sickla udde och har regleringstid i tolv minuter. Inväntar avgång och kör sedan tillbaka mot Odenplan. Det är relativt mycket folk från Slussen och framåt, känns som att det nu är en övergångsperiod när nattsuddarna går hem och de morgonpigga börjar sina aktivitieter.

Från Odenplan åker en förare som börjar 06.04 med mig. Han åker hela vägen till Söderhallen och ska plocka ut en trea där. Han har kört några år.

Har en passagerare där bak som sitter och sover. Jag spanar in honom då och då, för att se om han verkar vilja gå av. Varje gång jag stannar vid hållplats ser han sig urvaket omkring och nickar sedan till. Kommer hela vägen till Sickla Udde - och han gör inga anspråk på att vilja gå av, så jag tar mikrofonen och säger: "Sickla udde. Ändhållplats för den här bussen". Han reser sig upp och vinkar mot mig, går sedan av. Jag tar en tur genom bussen och ser till att allt är i sin ordning, innan jag släcker innerbelysningen och rullar iväg mot hallen. Precis på den tid som står på tjänstespecen ställer jag bussen, sätter i luften, slår av huvudströmmen och går iväg för att ta tvåan ner till Slussen. Matrast kl 07.15 - 08.14 inklusive restid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.