Superhalt på vägarna i Stockholm

Var ute och körde vanlig personbil nu ikväll. Bland annat bortåt Jakobsberg/Barkby, där jag såg en av Busslinksskolans övningsbussar - C - 6743. Det kändes som att det var en ny buss, för vad jag minns från i somras hette hade inte buss C det individnumret. Något att kolla upp. Blir nästan lite nostalgisk när jag ser övningsbussarna på stan, det var en rolig tid att lära sig köra buss.

Nåväl, det jag tänkte skriva var att det varsuperhalt på vägen där de ännu inte hunnit med att salta samt på små gatorna. Så ett gott råd. Ta det lugnt i vinterväglaget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.