Pass 57f: "Kan du köra den här bussen?"

Avslutade lördagen med två varv på 66:an och det flöt på utan problem. Det var inte så värst mycket folk, utan rätt lugnt - både inne och utanför bussen. Vid Spårvagnsmuseet kl 24.21 (trafikdygnstid), fick jag avlösning. Eftersom det var några minuter till avgång med tvåan åkte jag med den pågående föraren till Barnängen. Hon skulle därefter tomköra till Henriksdalsberget för att bli en 53:a. Framför oss vid Barnängen stod buss 5395 nersläckt.

Jag  tackade för skjutsen, sa god natt och gick fram till bussen. Där stod även ett äldre par och väntade.

- Kan du köra den här bussen, sa den äldre mannen
- Jo, det hade jag kunnat, men jag har kört så mycket idag så jag får inte köra mer, sa jag
- Nej, förstår det, sa han
- Den kanske är sönder, sa jag

Då kom nästa tvåa runt hörnet på kvarteret. Vi gick till den istället. Jag går ombord sist och hälsar på föraren. Han säger att bussen stod där redan när han var på Barnängen för en timme sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.