Pass 58 a: "Tack för att ni flyttat tillbaka hållplatsen hit"

Hämtar ut en Volvo-gasbuss på Söderhallen kl 11.30. Jag hade önskat kort dygnsvila, eftersom jag inte ville sluta för sent på söndagskvällen. Tar ut bussen, gör säkerhetskontroll och konstaterar att allt är bra. Inga lösa hjulmuttrar vad jag kan se och däckmönstret är bra på samtliga däck. Rullar iväg mot Södersjukhuset, efter att ha loggat in i BussPC:n och ställt in omlopp. Kör tomt till Södersjukhuset. Vid Södersjukhuset står en ledbuss framför mig - eftersom jag har några minuter kvar till avgång anropar jag den.

- Ska du gå innan 11.52 eller efter, kom?, frågar jag
- Jag ska gå 12.08, det var därför jag ställde mig här, kom, säger föraren i den andra bussen
- Okej, då kör jag om dig. Klart slut.

Jag kör om och fram till hållplats. Det är inte många passagerare, men några stycken. Glider iväg precis i tid mot Karolinska sjukhuset. Efter ett och ett halvt varv kommer jag till Slussen och blir avlöst.

Efter pausen kör jag 53:an, först mot Henriksdalsberget, sedan mot Roslagstull. Frågar föraren jag avlöser om det är några nyheter på linjen och han säger att det är tillbaka till normal sluthållplats vid Roslagstull. När jag kommer till Roslagstull svänger jag runt gatuhörnet och ser hållplatsen. Ett äldre par tackar mig för att "Ni har flyttat tillbaka hållplatsen hit". Bussglädje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.