Busstrejkuppdatering, dag 2 kl 09.30: Låst läge
Det är verkligen olyckligt att strejken drabbar tredje man, men det är ju ofta så med strejker. Det verkar dock som att det än så länge finns ett stöd för bussförarnas krav, i varje fall om arbetstiderna.
Det är svårt att föreställa sig strejk innan man varit med om det som arbetstagare. Tidigare har jag bara upplevt dem som tredje man... Det är mitt ansvar som arbetstagare att hålla mig informerad om när strejken blåses av och då ska jag enligt uppgift direkt bege mig till garaget, ta ut en buss och hoppa in i mitt pass - om jag har något planerat just då.
Så långt allt bra, men hur gör jag då för att hålla mig ajour med läget?
Jag har inte hittat några rutiner ännu, men jobbar på det:

* Kollar intranätet efter nya uppgifter regelbundet
* Lyssnar på Radio Stockholm via datorn
* Har kontakt med kollegor via mail och SMS
Läget är fortfarande låst i konflikten (Källa:Radio Stockholm, 09.30, 2008-07-02). Samtidigt har trafikdygnet mer än 24 timmar - så mycket kan hända...
Det är svårt att föreställa sig strejk innan man varit med om det som arbetstagare. Tidigare har jag bara upplevt dem som tredje man... Det är mitt ansvar som arbetstagare att hålla mig informerad om när strejken blåses av och då ska jag enligt uppgift direkt bege mig till garaget, ta ut en buss och hoppa in i mitt pass - om jag har något planerat just då.
Så långt allt bra, men hur gör jag då för att hålla mig ajour med läget?
Jag har inte hittat några rutiner ännu, men jobbar på det:

* Kollar intranätet efter nya uppgifter regelbundet
* Lyssnar på Radio Stockholm via datorn
* Har kontakt med kollegor via mail och SMS
Läget är fortfarande låst i konflikten (Källa:Radio Stockholm, 09.30, 2008-07-02). Samtidigt har trafikdygnet mer än 24 timmar - så mycket kan hända...
Kommentarer

Trackback