Pressträff "tidigast kl 22"

Enligt Transportgruppens hemsida kallar parterna i busstrejken till gemensam presskonferens tidigast kl 22 ikväll. Först då vet vi alltså om strejken fortsätter, fryses eller blåses av. Jag tror det är 50% chans att den fortsätter eller stoppas - tillfälligt eller slutgiltigt. Svårt att sia. Samtidigt säger min logik mig att de borde ha kommit fram till en lösning nu.

Ska bli spännande att få reda på vad resultatet blir. Troligen kompromisser - i så fall tror jag mest på att de kompromissar om lönen.

11 timmars dygnsvila och 13 timmars ramtid känns för viktigt att kompromissa bort. Samtidigt kanske svårt att anpassa sig till för företag som inte kör ren stadstrafik?

Läs pressmeddelandet här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.