Ibland är vardagen mer spännande än man vill att den ska vara: Vägverket glömde registrera resultat från uppkörning

Pratade precis med en av förarenhetens representanter i Stockholm och det visade sig att de glömt hämta data från Jakobsberg det aktuella datumet.

Jag hade tappat mitt körkort, så jag beställde ett nytt. Därför reflekterade jag inte över att jag inte fått någon ny grundhandling - utan trodde att det skulle fixa sig automatiskt med borttagningen av automatvillkoret.

Så nu ska jag få en ny grundhandling, när de väl registrerat hävningen. De trodde att det bara var jag som drabbats, men de ska gå igenom det för säkerhets skull... Kanske finns fler från det aktuella datumet som inte fått körkorten registrerade men bevis på godkänd uppkörning?

Bäst att behålla protokollet från uppkörningen ett tag till om resultatet från uppkörningen utraderats någonstans i cyberspace. Och telefonnumret till kontaktpersonen i Jakobsberg som kan intyga behörigheten för polisen om de frågar.. Ibland är vardagen mer spännande än man vill att den ska vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.