Boggibussen på gång

Jag har ännu inte sett boggibussen i verkligheten, men hoppas få en skymt av den när jag ska bussjobba nästa gång - i helgen. I senaste numret av Busslinks interntidning Blink var det ett heluppslagsreportage om bussen och wow - den är verkligen snygg. Det finns bilder på den lite varstans på internet, men jag har inte lyckats fånga den med mina kameror ännu...

Just nu - eller i varje snart - pågår förarutbildning. Det har sagts mig att förarplatsen är lite annorlunda än våra nuvarande MAN-bussar, lite trängre. Den slår ut lite mer med bakänden än en kortbuss. Dessutom har den backkamera och monitorer som visar vad som pågår vid dörrarna (något jag tycker skulle ha varit bra även på ledbussarna).

Det verkar som att den ska gå på linje 44, 47, 59, 69, 76 och 77. 77:an är ny för mig - den går från Liljeholmen till Karolinska. De andra linjerna kan jag, även om 69:an är en linje jag inte kört så ofta. Det känns dock som att det är linjer som är relativt  raka.

Jag hoppas snart kunna återkomma med en redogörelse som inte bygger på andra och tredjehandsuppgifter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.