Ditt bussen inte går

- Går den här bussen till Södersjukhuset, säger kvinnan som står i dörröppningen på hållplats Rosenlund
- Ja, det gör den, säger jag och förväntar mig att hon ska gå ombord på min 74, som folk brukar göra
- Går den till Södersjukhuset, upprepar hon
- Ja det gör den, säger jag, ska svänga upp där nu
- Nej, jag ska inte med, säger hon urskuldande och vänder och går tillbaka - för att ta fyran som kommer bakom min 74

Det slog mig att det var intressant att hon frågade för att undvika den extra omvägen runt Södersjukhuset. Det vanligaste är att folk frågar var bussen går, inte var den inte går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.