Långlördag med buss
Att börja kl 00.45 är ganska okej om man lyckas sova innan. Dessutom lyckades jag sova 40 minuter under rasten, vilket kändes välkommet. Kändes som flera timmar. Värre var det att sluta 08.38, ta sig hem med T-bana, missa anslutningar, varva ner och sova några timmar för att kunna förbereda sig för påtid 21.40. Visst, det är många långa timmar, men dygnsrytmen lurar man inte så lätt.
Så nu kör jag igen - har precis ställt 5045 i hallen efter ett och ett halvt varv på 43:an och ett halvt varv på 53:an. 5045 gick riktigt bra och jag kände att jag fick bra flyt i körningen. Det känns som att MaxCi-vagnarna håller en jämn hög standard oavsett vilken serie de tillhör.
Vid Tjärhovsplan såg jag för en stund sedan 7009 med tillkopplad tungbärgare. Bärgaren hade kopplat mot bakändan på bussen - vet inte varför - men det såg lite konstigt ut. Kanske hänt något med bakaxeln?
Nu är långlördagen med buss över och jag ska springa ner och fånga en 66:a som övergår till 53:a. Henriksdalsberget - Slussen hägrar härnäst. Långnattsfärd mot söndag har börjat...
Så nu kör jag igen - har precis ställt 5045 i hallen efter ett och ett halvt varv på 43:an och ett halvt varv på 53:an. 5045 gick riktigt bra och jag kände att jag fick bra flyt i körningen. Det känns som att MaxCi-vagnarna håller en jämn hög standard oavsett vilken serie de tillhör.
Vid Tjärhovsplan såg jag för en stund sedan 7009 med tillkopplad tungbärgare. Bärgaren hade kopplat mot bakändan på bussen - vet inte varför - men det såg lite konstigt ut. Kanske hänt något med bakaxeln?
Nu är långlördagen med buss över och jag ska springa ner och fånga en 66:a som övergår till 53:a. Henriksdalsberget - Slussen hägrar härnäst. Långnattsfärd mot söndag har börjat...
Kommentarer

Trackback