Tyvärr inga bilder av körglädjen - Patina-versionen av Scania MaxCi

I väntan på att de nya biogasbussarna ska tas i drift rullar 5001 - 5020 på som om ingenting har hänt. I fredags kväll fick jag köra 5003, en buss jag aldrig kört innan. Först körde jag den på 76:an. Den gick som en klocka. Därefter hade jag rast, varpå det blev några varv på tvåan. Sedan fick jag ett block på 55:an som övergick till 96:an - och det var samma block som tidigare. Det blev alltså två rader med 5003 - en buss som var underbar att köra, trots att den var väldigt sliten i förarmiljön. Allt fungerade dock bra.

Så håll tillgodo - här visas patina-versionen av Scania MaxCi... De är tagna 23.45 i väntan på avgång med 96:an från Sickla Udde. Tyvärr har jag inte någon bild av körglädjen - även om patinan säkert bidrog positivt.


Bildtext: Lappad och lagad, men var gör väl det när bussen ändå går som en klocka

5003
Bildtext: Tejp - för bättre grepp?

5003
Bildtext: Mätaren fungerar och faktum är att den nya vinkeln - som kanske inte syns på bilden - inte var helt fel. Den ser lite insjunken ut. Kanske något att jobba med i kommande bussgenerationers förarmiljöer?

5003 - 2008-10-11 - i väntan på biogasbussarna rullar dessa på nåder. Men de är superfina att köra, även om det är visst slitage - eller patina
Bildtext: Ratt med tumgrepp

Kommentarer
Postat av: SysterLilli

Haha, ratt med tumgrepp. Den var riktigt rolig! :)

Vilken bra blogg du har! Kul! Fortsätt så.

2008-10-22 @ 19:54:56
URL: http://www.metrobloggen.se/systerlilli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.