Delad fredag 4 - Trean

Efter några minuter kommer min buss. Ska bara köra trean ett halvt - eller ett kvarts snarare - varv till Karolinska. Sedan tomma in i hallen. Det blir buss 5395. 5395 är en MAN-buss, som är helt okej. Frågar den förare jag avlöser om han tror jag kan tomma på Centralbron, men han säger att det var mycket trafik där fortfarande. Trafikvärden uppmärksammar mig på att klämskyddet är borta på bakre dörren och jag noterar det i minnet. Kör iväg på tidtabell. Ganska lugnt. Bussen rullar bra. Vid Karolinska släpper jag av passagerarna och gör sedan en koll av klämskyddet på bakdörren. Det fungerar utan problem, så jag skriver ingen felrapport. Kör iväg tom mot Söderhallen och tar Torsagatan, Norra Bantorget, Vasagatan och sedan Stadsgårdsleden. Precis på avtiden ställer jag bussen på hallgården, stänger motorn, slår av strömmen och går hem.

En delad fredag är över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.