Helturist-upplevelse

I måndags när jag var på väg söderut med flyg var det så mycket dimma i Ronneby att jag blev ombokad till Kalmar. Från Kalmar fick jag åka tre-axlad Mercedes Travego. 14 passagerare i en buss som tar 53 st. Passade på att prata lite med chauffören och filmade växlingen med min mobilkamera. Tycker speciellt att användningen av retardern var intressant, den sköts med spaken under ratten. Föraren körde otroligt bra - mycket mjukt. Ett kort klipp från en helturist-upplevelse...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.