Resenär SMS-räddad vid Waldermarsudde

Det är lördag förmiddag. Mannen kommer gående mot boggibussen, 7506, i ganska god tid innan avgång från Waldermarsudde. Han sätter ner sin väska, kollar in genom den öppna dörren och går sedan till biljettautomaten. Av ren reflex kollar jag BussPC:n och ser att det är en minut till avgång.

Som jag misstänker när han inte dyker upp igen, lyckas han inte få ut någon biljett. Jag går ut ur bussen och försöker hjälpa till. Det verkar som att automaten låst sig, mannen som är i 45-årsåldern, hade tryckt reducerat pris. Jag sa att om han hade mobiltelefon kunde han köpa en SMS-biljett istället, eftersom jag var tvungen att köra.

När jag berättat för honom vad han skulle skriva och han skickat iväg SMS:et körde jag. Han tyckte det var väldigt smidigt. Han tackar mig flera gånger för hjälpen. Återigen en resenär som räddats av en SMS-biljett.

Resenär SMS-räddad vid Waldermarsudde.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej... jo sms-biljetten e bra... kolla ni på dom där uppe... Trevlig helg

2009-01-29 @ 15:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.