Paus mitt i natten

Gick på mitt pass vid 21.40-tiden. Det blev en 43:a till Ruddammen, därefter till Tanto och tillbaka till Ruddammen. Inte jättemycket folk, ganska lugnt. Därefter tommade jag till Roslagstull och gick som en 53 till Henriksdalsberget. Bussen var en mycket trevlig H17E  - 5074. En liten detalj var att vänster backspegel var sönder, vilket gjorde att det kändes som att någon trollade bort trafiken om jag inte tittade i nedre delen av den. Inte helt bra - en upplevelse jag kunde klara mig utan.

Tommade in bussen i hallen och höll rast. Tog en powernap - så gott det nu gick att koppla av på 20 minuter. Fångade sedan en 66:a mot Tenghdalsgatan, buss 5044. Körde 66:an ett kvarter och tommade därefter till Henriksdalsberget. 4,5 varv Henriksdalsberget - Slussen på ganska exakt två timmar. Det var roligt. 53:an kör jag inte så ofta längre nu när Hornsberg tagit över den. Slussen - Henriksdalsberget är också den del av linjen som jag tycker är roligast - roliga svängar. Tänker alltid på första körlektionen med buss när jag kör upp på klippan - ligga nära kanten med bakaxeln eftersom framvagnen flyttar sig snabbt. Ett bra råd, även om det inte är så mycket bussmöten just där kl 01.30 på natten...

Nu fortsätter jag med 96:an. Verkar vara ganska mycket trafik ikväll. Taxibilar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.