"Tappar luft även under körning"
Efter rast och 7015 till Karolinska går jag på 5038 mot Ropsten. Det är en kort sväng till Ropsten, därefter 15 minuters regleringstid. Ställer upp bussen och tar en lite promenad runt de kvällsstängda affärerna, går in i terminalbyggnaden. Ser en snabbtelefon med "buss info" och undrar lite vad den är till för. Sätter mig i bussen igen. Ser att det ligger en felrapport, tittar på den:
"Tappar luft även under körning i låg fart"
Inte den information man vill hitta, men ingenting jag märkt av. Kollar på manometrarna och de visar strax över sex bar. Startar motorn och får upp arbetstrycket. Jag får vara lite vaksam, tänker jag och kör iväg.
Jag undrar faktiskt varför bussen inte bytts ut tidigare under dagen, men inser att det not beror på att trycket inte sjunker när motorn är igång, det tar bara lång tid att få upp det. När jag kommer till hallen på fredagskvällen, dagen efter, ser jag att den är intagen i verkstaden.
"Tappar luft även under körning i låg fart"
Inte den information man vill hitta, men ingenting jag märkt av. Kollar på manometrarna och de visar strax över sex bar. Startar motorn och får upp arbetstrycket. Jag får vara lite vaksam, tänker jag och kör iväg.
Jag undrar faktiskt varför bussen inte bytts ut tidigare under dagen, men inser att det not beror på att trycket inte sjunker när motorn är igång, det tar bara lång tid att få upp det. När jag kommer till hallen på fredagskvällen, dagen efter, ser jag att den är intagen i verkstaden.
Kommentarer

Trackback