Äntligen access till Access

Äntligen! Nu har jag fått ut ett operatörskort så att jag kan logga in på SL Access. Mina första tankar om det nya biljettsystemet:

* Jag måste komma ihåg att ha med mig operatörskortet
* Jag måste komma ihåg att logga in när jag går på mitt pass
* Jag måste komma ihåg att logga ut när jag går av mitt pass

Säkert en vanesak. Samma sak med stämpeln - komma ihåg den, ställa in den och ta med den när jag lämnar bussen. Fördelen med det nya systemet är att jag slipper ställa om klockan och vara rädd för att inställningarna ändras av misstag.

Utforskningen har börjat. Äntligen access till SL Access.


Kommentarer
Postat av: Tomas fransson

Vad händer om du glömmer att logga ut ?. Imorgon den 18:e blir ju Gbg stadstrafik och störe delen av förortstrafiken kontantfritt... men när vi hade kassa och pengar på kortet (Hajen) och glömde logga ut vid avlösningar m.m... så fanns det en del som snabbt vislade på en så att man fick springa tillbaka å logga ut eller om man var utom synhåll så slängde han ut en ur systemet och då märkte man det vid nästa inlogning (0 kr) aj fasen, så fick man anmäla detta så att TL skicka anmälan till Västtrafik som greppa tag i summan ute i cybervärlden och placerade den i en tankningsfil hos GS som man fick åter ca 2-3 dagar senare... krångligt eller vad. he he.



Men ni har inga kortläsare vid bakdörrarna... eller.

2008-08-17 @ 14:15:29
Postat av: Mårten

2008-08-18 @ 10:44:00
URL: http://digitalspegling.blogg.se/bussforare
Postat av: Mårten

Lät krångligt :) bra att det kunda ordnas.



Vet inte vad som händer - just nu ingenting. Men det blir nog annorlunda när vi ska börja sälja e-biljetter, hämta biljetter som kunderna köpt via nätet osv.



Vi har bara läsare vid framdörrarna. Vet inte vi kommer få på fler dörrar.

2008-08-18 @ 10:46:05
URL: http://digitalspegling.blogg.se/bussforare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.