När alla på Karolinska sjukhuset slutar samtidigt

I fredags kväll fick jag vänta på den buss jag skulle ta emot - en trea mot Södersjukhuset. Den kom en kvart för sent, tre treor i rad. Jag tänkte att något hade hänt, så jag frågade:

- Har det hänt något?, frågar jag chauffören jag löser av
- Ja, det var mycket folk vid Karolinska. Det verkade som att alla slutade samtidigt där. Vi fyllde tre bussar och det var kaos. Det stod folk kvar på hållplatsen som vi var tvungna att köra ifrån.
- Oj då, säger jag - jag hade tänkt mig någon trafikstockning. Den ringa förseningen på fyra minuter som drabbade mig kvällen innan känns än mer som betydelselös
- Ja, du kanske får ropa upp RTL och se om du ska köra ikapp. Det är ju onödigt att tre treor kör på rad. Ta det lugnt bara. Hej då, säger föraren och går av

Jag sätter mig till rätta och öppnar dörrarna. Tar ombord folk. I backen upp mot Tjärhovsplan ropar RTL upp och säger att jag kan köra ikapp tidtabellen från Södersjukhuset.

Det hör inte till vanligheterna med 15 minuters försening. 15 minuter är mycket i innerstadstrafiken, där treorna går var tredje minut. Samtidigt är det så det blir när alla på Karolinska sjukhuset slutar samtidigt.

Kommentarer
Postat av: tmw

Hej!



Tydligen har blogg.se ändrat lite vilket gör att inläggen automatiskt kapas när man läser dem via Bloglines eller nåt annat bloggläsarverktyg. Dvs, istället för att hela inläggen visas så dyker bara de första raderna upp, och vill man sen läsa mer blir man tvungen att öppna inläggen i ett eget fönster. Lite smått irriterande.



Sökte lite på nätet och hittade följande inlägg (med kommentarer) http://www.lillagumman.se/?p=2618. Där någon i en kommentar säger att:



- - - - - -

Såhär är det: blogg.se har ändrat i sina inställningar så att det numera är default att skicka ut kapade rss-flöden, men det går att ändra! Under Inställningar när man loggat in så finns det numera en ruta man kan klicka i för att skicka hela blogginläggen. Tyvärr har vi som bloggar på blogg.se inte fått någon info alls om detta, utan det här får man leta sig fram till i kommentarerna på blogg.se:s egen blogg.

- - - - - -



Vore jättesjysst om du ville kryssa i den rutan :-)



Tack för en bra blogg!

2008-12-08 @ 16:49:09
Postat av: Mårten

Tack för tipset! Det är fixat - så nu ska hela inlägget synas i läsarna.



Kul att du gillar bloggen!



/Mårten

2008-12-08 @ 23:36:22
URL: http://digitalspegling.blogg.se/bussforare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.