T-bana inte lika charmigt som buss

Påskafton. Jag står och väntar på sista raden - en trea. En familj bestående av man, pojke och kvinna står på Slussen.
- 21.01 gick den, säger kvinnan
- 53:an har redan gått, säger mannen
- Klockan är 21.05 nu, vi kan kanske ta trean
- Hur tänker du då? Aha, S:t Eriksplan...

Mannen vänder sig till mig.
- När går trean?
- Den går 21.07, säger jag. Var ska ni?
- Odenplan, säger mannen
- Tvåan har precis gått. Det smidigaste är kanske T-bana, föreslår jag
- T-bana är inte lika charmigt, säger mannen med en suck innan han vänder sig om.

De går iväg till T-banan - trots att det inte är lika charmigt som buss...

Kommentarer
Postat av: Martin

Vilket typ av yrkeskompetensutbildning erbjuder Busslinkskolan?

2009-04-14 @ 11:32:17
URL: http://turbomacka.blogg.se/
Postat av: Mårten

Är inte helt säker - kollade transportstyrelsen och Busslinkshemsida. Det enklaste är kanske att ringa skolan och fråga.



/Mårten

2009-04-14 @ 18:24:28
URL: http://digitalspegling.blogg.se/bussforare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.