Testade att blogga på pauser under dagen

Jag testade mobilbloggning idag, tog kort med mobilen när bussen stod stilla. Jag sedan skickade sedan dessa med MMS till blogg.se. Allting skedde på raster, onödig information kanske - men det finns kanske sådana som undrar annars...

Och allt fungerade utan problem. Dessutom har jag fått en massa positiva kommentarer på bloggen! Och bara en negativ än så länge... Tackar! Faktum är att Mobussförsöket (det är ju buss och inte bil) resulterade i ett rekordantal bloggbesökare - från en trogen konstant skara av 10-15 personer har jag idag haft närmare 200 unika besök. Det var roligt och lite oväntat... Mobussbloggningen fortsätter...

Kommentarer
Postat av: Axel

Imponerande att du bloggat fem gånger idag. Jag har ju inte bloggat något sedan i september...

2007-11-10 @ 23:46:20
URL: http://aaxxeell.blogspot.com/
Postat av: Mårten

Ja, det blir så med en kameramobil och mycket pauser, samt ett brinnande bussintresse...

2007-11-10 @ 23:55:40
URL: http://digitalspegling.blogg.se/bussforare
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Jätteintressant att följa en hel dag! Många tror nog att det enda busschaffisar gör är att kolla på färdbevisen...

2007-11-13 @ 10:43:58
URL: http://odlingspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.